Mężczyzna bez twarzy - Anna Wysocka- Kalkowska Recenzja 

Autor: Anna Wysocka-Kalkowska
Tytuł: Mężczyzna bez twarzy
Wydawnictwo: Psychoskok
Data wydania: 2021.12.06
Ilość stron: 206
Ocena: 5/10



                            Opis:


Jak cienka jest granica między fascynacją, przyjaźnią i miłością postara się udowodnić Anna Wysocka – Kalkowska, autorka powieści dla kobiet.

"Mężczyzna bez twarzy” to historia, która opowiada o tym jak szybko pojawienie się w życiu nowej osoby może zachwiać całym naszym dotychczasowym życiem. Agata jest szczęśliwą mężatką z poukładanym emocjonalnie życiem. Nagle całkiem nieoczekiwanie rozpoczyna sms-ową korespondencję z obcym mężczyzną. Ten okazuje się na tyle fascynujący, że nasza bohaterka powoli zatraca równowagę swoich uczuć. Kim okaże się „Mężczyzna bez twarzy”? Czy Agata mimo poukładanego życia uczuciowego, postanowi zaryzykować by posmakować w życiu czegoś zakazanego?

Jednocześnie w powieści poznajemy losy przyjaciół Agaty, na pierwszy plan zdecydowanie wysuwa się Krzysztof, który jest wiernym powiernikiem najskrytszych sekretów Agaty i sam przeżywa różnego rodzaju miłosne zawirowania oraz urocza i nieco zwariowana Magda. Cała trójka toczy w pewnym rodzaju emocjonalną walkę o szczęście, chociaż tak naprawdę tylko Agata może na tej walce wiele stracić. Jak potoczą się losy kobiety, która poprzez kontakt z obcym mężczyzną budzi w sobie uśpione pragnienia i podniety? Czy przyjaźń damsko-męska jest możliwa? Co jeśli nasze pragnienia wychodzą poza ramy tego co dozwolone. Czy Agata zaryzykuje i zatraci się w rozkoszy a może spasuje na zawsze pozostawiając niedosyt tego co mogło by się zdarzyć gdyby…

Powieść, w której nie zabraknie głębokich przemyśleń i wzruszeń, ale która tym razem również bawi i zabiera w drobne ale jakże soczyste podniety. Jak twierdzi sama autorka, jest to powieść która przyniosła jej ogrom pozytywnych emocji.

Książka pod patronatem: Czytamy Mamy, Kulturalne Rozmowy, Mirosława Dudko, Bookendorfina, OliWolumin, Tylko magia słowa, Portal dlaLejdis.pl






                                                                       Agata, niedawno awansowała na dyrektora banku. Szczęśliwa żona oraz jej życie emocjonalne, jak i zawodowe jest poukładane.... 
„Nie pamiętam już, kiedy byłam gdzieś sama”.
Pewnego dnia zaczyna anonimową rozmowę, zupełnie obcym człowiekiem. Jest zaskoczona, że mężczyzna, którego na oczy nie widziała,wzbudza w niej zakazane uczucia, które prowadzą do tego że zaczyna go pragnąć.
„Te pragnienia przychodziły zawsze wtedy, kiedy byłam już pewna, że daję radę i burzyły to, co już zbudowałam. Mimo wszystko lubiłam je i coraz bardziej oswajałam. Przyjemnie było czasem zamknąć oczy i przytulić mężczyznę bez twarzy. Tylko przytulić, tak po prostu, jak bliskiego człowieka. Zamiast tego napisałam kilka zdań, że powinien bardziej dbać o swoje zdrowie”.
Czy główna bohaterka w końcu dowie się, kim jest tajemniczy mężczyzna? 
Według mnie kobieta bardziej swoje szczęście i związek traktuje jako codzienną rutynę.Od momentu pisania z nieznanym amatorem pozwala sobie na coś zakazanego. 
„– Ale my się nie spotkaliśmy.
– Nigdy?
– Raz jeden… Ja nie wiem, jak on wygląda.
– Co ty mówisz? – zapytała, patrząc na mnie z niedowierzaniem”.
Czy ten „zakazany owoc” sprawi, że Agata coś straci?
 Nie wiem, czy popierałam jej postępowanie... Z pewnością ją rozumiałam, ponieważ każda kobieta ma prawo do swoich fascynująco-erotyczno-seksualnych pragnień.
                                                                                 Ponadto w książce mamy motyw przyjaźni damsko-męskiej, która mi osobiście się spodobała i jest dowodem na to, że taka przyjaźń istnieje. Agata mogła powiedzieć o wszystkim Krzyśkowi, powierzyć mu swoje najskrytsze sekrety, bo komu się mówi o wszystkim, jak nie przyjacielowi?



Dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Psychoskok.

Komentarze

Popularne posty