Byłam Żoną Geja - Bożena Stasiak Recenzja 

Autor: Bożena Stasiak 
Tytuł: Byłam żoną geja 
Wydawnictwo: Harde 
Data wydania: 2022.08.24
Ilość stron: 268
Ocena: 5/10


















                           Opis:

Poruszające historie kobiet, które były żonami, narzeczonymi lub partnerkami homoseksualnych mężczyzn.

Najpierw jest szok. Nawet jeśli ona zaczyna się domyślać, widok własnego męża w łóżku z kochankiem w jednoznacznej sytuacji to wstrząs. A potem odchodzi albo on, albo ona. Ale są też takie, które akceptują męża geja, a nawet go szukały...

Najczęściej homoseksualny mężczyzna decyduje się na heteroseksualny związek, by ukryć swoją orientację. Czasem próbuje sam siebie przekonać, że taki wybór go „uzdrowi”. I to może być dramat dla wszystkich. Może, ale nie musi, bowiem scenariuszy jest wiele. Nic nie jest tu czarno-białe, ale mieni się wszystkimi kolorami tęczy.
















                               Ta książka opisuje prawdziwe historie kobiet, które były partnerkami homoseksualnych mężczyzn.
Poruszające i szokujące fakty, które dzieją się za zamkniętymi drzwiami...
                                         Autorka porusza bardzo trudną relację, która dla żon, czy narzeczonych swoich homoseksualnych ukochanych nie jest łatwa. Rozumiem doskonale, że miały prawo być zszokowane i niektóre nie chciały pozostawać w takim układzie, jest to zrozumiałe. Dziwić może, że były też przypadki, kiedy bohaterki wręcz szukały i chciały żyć z takim mężczyznami. Wydaje mi się, że przyjaźń, poczucie bezpieczeństwa, wzajemne zrozumienie mogą być wystarczającym powodem dla wielu kobiet, żeby zdecydować się na taki związek...
„Z tą, którą wybra­łem, jeste­śmy przy­ja­ciół­mi. Za kilka mie­sięcy uro­dzi się nasze dziec­ko. Je­stem przeszczęśliwy”.
                             Czy polecam Byłam żoną geja? Osobiście mam mieszane odczucia, co do tej książki. Z jednej strony poruszane problemy nie są mi szczególnie bliskie, a z drugiej strony jest to bardzo cenna i interesującą lektura dla osób, które zderzyły się w swoim życiu z podobnymi sytuacjami, które czują się w tym samotne i niezrozumiane. Ważną dla mnie nauką jest to, że jak pokazuje autorka, mogą być tak różne podejścia do relacji z mężczyzną, w jednych związkach kobieta chce być przede wszystkim KOBIETĄ, w innych PRZYJACIÓŁKĄ.







Dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Harde. 

Komentarze

Popularne posty