Monday Nie Przyjdzie -Tiffany D. Jackson

Autor: Tiffany D. Jackson
Tytuł oryginału: Monday's Not Coming
Tytuł: Monday Nie Przyjdzie
Wydawnictwo: We need YA
Data wydania: 2023.07.26
Ilość stron: 400
Ocena: 4/10













                             Opis:

Monday nie pojawia się w pierwszych dniach szkoły i zdaje się, że zauważa to tylko Claudia, jej najbliższa przyjaciółka. Kiedy w kolejnych tygodniach Monday nadal nie daje znaku życia, Claudia wie, że coś jest nie tak. Przyjaciółka nie zniknęłaby bez słowa i nie zostawiła Claudii na pastwę szkolnych testów oraz prześladowców. Nie po tym, co się wydarzyło poprzedniego roku; nie z jej kiepskimi ocenami. To właśnie teraz Claudia potrzebuje wsparcia Monday bardziej niż kiedykolwiek.

Dziewczyna zaczyna badać zniknięcie swojej przyjaciółki, czego nie ułatwia rodzina zaginionej. Co więcej, nikt z otoczenia Claudii nie pamięta, kiedy ostatni raz widzieli Monday.

Jak to możliwe, że nastolatka może tak po prostu zniknąć i nikt nie zauważa jej braku?










                                   „— Znam ją lepiej niż ty — powiedziałam ostro”.
Skoczyły się wakacje, rozpoczął się nowy rok szkolny. Claudia wracając do szkoły, miała nadzieję, że spotka się ze swoją najlepszą przyjaciółką. Niestety Monday nie pojawiła się w szkole tak, jak przez kolejne dni. Mijają tygodnie, aż w końcu postanawia wziąć sprawy we własne ręce. Przecież nikt nie może tak po prostu zapaść się pod ziemię...
                                    „I ot tak wszystko wróciło do normy. Chociaż wyglądała, jakby gang trolli pobił ją kijami bejsbolowymi, to jak mogłam jej nie wierzyć? Była moją najlepszą przyjaciółką. Jeśli kłamała, to musiał być ku temu dobry powód. Prawda?”
Claudia jest silną bohaterką, która nie podaje się w poszukiwaniach Monday, która była jej najlepszą przyjaciółką, z którą łączyła ją siostrzana więź. Zdaję sobie sprawę naprawdę, jak się czuła, iż sama mam taką osobę w swoim życiu i nie wyobrażam sobie, żeby w takiej sytuacji siedzieć z założonymi rękami. Ta historia pokazuje, że na zewnątrz niby jest wszystko w porządku, ale za zamkniętymi drzwiami dzieje się prawdziwy koszmar. W trakcie lektury miałam okazję zobaczyć, że pomoc, zwykła rozmowa i po prostu bycie obok kogoś jest bardzo wspierające.
 „— Monday nigdy nie była chora — powiedziała pani Roman”.
                        Monday Nie Przyjdzie to młodzieżówka, która zawiera w sobie między innymi tematykę: przemocy domowej, patologicznej rodziny, kłamstw, bólu, przemocy, w tym szkolnej i silnej przyjaźni. To moje pierwsze spotkanie z tą autorką i nie zawiodłam się, podobało mi się, aczkolwiek czegoś mi tutaj zabrakło. Myślę, że sięgnę po inne tytuły spod jej pióra.
 

               

Komentarze

Popularne posty