Ja, Świnia - Kasia Nawratek Recenzja 

Autor: Kasia Nawratek
Tytuł: Ja, Świnia 
Wydawnictwo: Dwukropek
Data wydania: 2023.04.12
Liczba stron: 176
Ocena: 4/10










                            Opis:

Tego lata Alicja w pełni dostrzega swoje ciało i mierzy się z jego fizycznością. Czuje się mocna, silna, ale też dostrzega, że nie wpisuje się w kanon piękna. Gorące lato w mieście będzie dla niej czasem przewartościowań: w przyjaźni, w relacji z ojcem i babcią zastępującą matkę, w budzącym się pierwszym uczuciu. Przede wszystkim jednak będzie odkrywaniem prawdziwej siebie i budowania podwalin własnej wartości.








                                    Alicja jest w okresie dorastania więc to normalne, że jej ciało się zmienia. To lato będzie inne, z tego powodu, że będzie zdawać sobie sprawę, że są wartości, które są ważniejsze. Czy kiedy zacznie poznawać samą siebie, to zbuduje swoją pewność siebie od nowa?
                            „Wciąż czułam ten dotyk, dokładnie wiedziałam, w którym miejscu ścisnął mój pośladek, albo pupę, jak kto woli.

 Następna, zaliczona. Ale świnia. Ale świnia.

Świnia. Zaliczona”.
Alicja to nastolatka, która z mojego punktu widzenia jest tak naprawdę pozostawiona samej sobie, iż nie ma wsparcia w swojej babci, która zastępuje jej matkę, raczej bym powiedziała, że stara się, ale jej babunia nie rozumie i nie wspiera jej, jako dojrzewającej dziewczyny, tym bardziej swojej wnuczki. Jeśli chodzi jej ojca, miałam takie wrażenie, że odsuwał swoją rolę w pewnej mierze na drugi plan, lecz nie powinno tak być, iż myślę, że powinien bardziej okazywać zainteresowanie swojej córce. 
           „— To nie moja wina, że on mnie podgląda — zaprotestowałam, ale babcia tylko pokręciła głową.

— Jakbyś nie latała, toby nie podglądał!

— Ale to mój pokój!”
Ja, świnia to młodzieżówka, która nie za bardzo mi przypadła do gustu, z tego powodu, że nie mogłam wejść w myśli bohaterów, co więcej nie polubiłam się z nimi, w ogóle nie zajęli mojego serca. Albowiem jest to książka, która porusza bardzo ważne tematy, takie jak akceptowanie swojego ciała, dorastanie, relacje z bliskimi i rodzicami w okresie dojrzewania oraz zachowania i sytuacje, które myślę, że nie powinny mieć miejsca. Nie poruszyła mnie aż tak bardzo, jedynie w minimalnym stopniu.








Dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Dwukropek. 

Komentarze

Popularne posty