Nocne Godziny - Marta Bijan

Autor: Marta Bijan
Tytuł: Nocne godziny
Wydawnictwo:  Young
Data wydania: 2023.10.25
Ilość stron: 336
Ocena: 10/10


















                           Opis:

To miał być najpiękniejszy horror na świecie…

Salla, Lamia i Kail są rodzeństwem i zupełnie nagle stracili rodziców. Ich dom to zamek na klifie, owiany mgłą, otoczony mokradłami i wrzosowiskami, przytulony do cmentarza oraz Jeziora Śmierci. Teraz sieroty muszą nauczyć się przetrwania, jako że zostali w tym upiornym miejscu zupełnie sami… A przynajmniej tak im się wydaje.

Tak mógłby brzmieć opis tej historii, gdyby była prawdziwa. To jednak tylko scenariusz horroru „Nocne godziny”, w którym główne role otrzymuje troje młodych aktorów. Podekscytowani nastolatkowie lecą do wymarzonej lokacji – pradawnego zamku w deszczowej Szkocji – aby spędzić dwa jesienne miesiące na planie filmowym, w samym sercu gotyckiej historii.

Na potrzeby produkcji od razu wcielają się w swoje role, odcinając się od współczesnego świata. Nie spodziewają się jednak, że tajemnicza reżyserka ma własny pomysł na tę fabułę, a granice między światem rzeczywistym a filmem coraz bardziej się zacierają.

Poznaj kolejną książkę autorki bestsellerowego thrillera młodzieżowego – „Muchomorów w cukrze”. Marta Bijan sprawi, że będziesz rozmyślać o „Nocnych godzinach” jeszcze długo po lekturze. Zakochasz się w tej historii, jeśli uwielbiasz mroczny klimat nawiedzonych zamków i opowieści o duchach.



















                         „– Wej­dziesz – cedzi.

– Nie wejdę – opo­nu­je dziew­czy­na.

„– Ile do­sta­łaś za ten film?”
Książka, która opowiada o kręceniu horroru? W dodatku świetna? Dla mnie jest właśnie ta...
Książka, która opowiada o trójce rodzeństwa, która po stracie rodziców zamieszkują w szkockim zamku, gdzie muszą nauczyć się przetrwać. Ale to tylko scenariusz horroru, w którym mają zagrać. Salla, Lamia i Kail lecą podekscytowani do Szkocji, aby spędzić dwa jesienne miesiące na planie filmowym. Natomiast kiedy spotykają się z reżyserką i docierają na plan, to zaczynają zauważać, że coś tu jest nie tak. Jakby tego było mało, reżyserka, ma własny plan na montaż i cały scenariusz, a zamek na klifie w upiornej lokalizacji może coraz bardziej zacierać granice...
                 „– No i je­ste­śmy już jak ty­po­we ro­dzeń­stwo. Wy­star­czy­ło wrzu­cić nas do jed­ne­go po­miesz­cze­nia na kilka go­dzin”.
Więcej nie powiem o fabule, iż byłoby, tu dużo spoilerów czego nie chcę robić. Bardzo polubiłam Lamie, Salle i Kaila, nie są to ich prawdziwe imiona, iż na potrzeby produkcji od razu wcielili w swoje role. Do żadnego z głównych bohaterów nie mogę się przyczepić, ale miałam wrażenie, że to bardziej Zuzanna i Natalia wyłaniają się bardziej na pierwszy plan, a Wiktor został troszeczkę zepchnięty na drugi, ale kompletnie mi to nie przeszkadzało...
„– Dzi­siaj po­ba­wi­my się w cho­wa­ne­go! – Fau­sty­na klasz­cze w dło­nie ni­czym ani­ma­tor­ka na obo­zie. – Co wy na to?

Blade twa­rze na­sto­lat­ków są wy­star­cza­ją­cą od­po­wie­dzią.

– Mu­si­cie się tro­chę roz­ru­szać, bo coraz mniej w was życia – cią­gnie ko­bie­ta.

– W cho­wa­ne­go, czyli tym razem bę­dzie­my za­ko­py­wać się wza­jem­nie w gro­bach? – pyta Kail w po­nu­rym żar­cie, któ­rym roz­ba­wia Fau­sty­nę.

– To mi się po­do­ba! – Pierw­szy raz sły­szą jej pełen en­tu­zja­zmu krzyk”.
Ta historia wciągnęła mnie od pierwszych stron, nie mogłam się oderwać, dowodem jest to, że przeczytałam w jedno popołudnie. Z każdą kolejną stroną napięcie narasta, aczkolwiek nie byłam przerażona, natomiast przez całą lekturę czułam na całym ciele dreszczyk emocji, który bardzo się cieszę, że mi towarzyszył. Akcja i klimat całej historii został fenomenalnie wykreowany, rozpisany i poprowadzony przez autorkę.
                   „– Nie po­do­ba mi się – mru­czy, czu­jąc w gar­dle po­smak żółci. – Coś jest nie tak z tą ko­bie­tą, Salla ma rację”.
Nocne Godziny zrobiły na mnie kapitalne wrażenie i to moje pierwsze spotkanie z Martą Bijan i w ogóle nie żałuję. Z pewnością sięgnę po inne i przyszłe książki Marty. 

Komentarze

Popularne posty