Gołąb i Wąż - Shelby Mahurin 



Autor: Shelby Mahurin
Tytuł oryginału: Serpent & dove
Tytuł: Gołąb i Wąż 
Cykl: Gołąb i wąż (tom 1)
Wydawnictwo: We need YA
Data wydania: 2020.06.17
Ilość stron: 476
Ocena: 2/10














                           Opis:

Louise uciekła przed dwoma laty z sabatu, wyrzekając się magii i swoich mocy.

Plan był prosty: schronić się w Cesarine i żyć z tego, co będzie wstanie ukraść dzięki własnej przebiegłości i sprytowi. Ale tu, w mieście ogarniętym strachem przed magią, wiedźmy takie jak Lou są ścigane. I palone na stosach.

Reid Diggory, łowca czarownic na usługach Kościoła, kieruje się w życiu jedną zasadą: wiedźmy muszą zginąć! Ścieżki Reida i Lou miały się nigdy nie przeciąć, lecz niegodziwy rozkaz zmusza ich do niemożliwego – małżeństwa.

Pradawna wojna wiedźm z Kościołem trwa, a najniebezpieczniejsi wrogowie Lou szykują się, by zgotować jej los o wiele gorszy od stosu. Niezdolna do ignorowania coraz potężniejszych uczuć i zmiany tego, kim jest, Lou musi podjąć decyzję, która zaważy na jej przyszłości, i odpowiedzieć sobie na pytanie… Czy miłość robi z nas głupców?

















           „To była nie­bez­piecz­na gra”.
Louise, dwa lata uciekła z sabatu, wyrzekając się swojej magii. Jej plan polegał na schronieniu się w mieście i żyć z kradzieży. Natomiast tutaj czarownice są ścigane i palone na stosach, iż miasta są ogarnięte strachem przed czarami...
Louise, to bohaterka, która ma niewyparzony język, bo widać po tym, jak się wyraża tak jak ja. Niemniej jednak jej postać mogłaby zostać ciut bardziej dopracowana, chociaż przyznaję, troszeczkę czułam ten jej cięty język, ale zdecydowanie nie tyle, ile oczekiwałam.
                       „Nie. Zło­ży­łem przy­się­gę przed tą ko­bie­tą. Przed Bo­giem. Nie mogę jej zła­mać. Jeśli nie wróci za go­dzi­nę, za­cznę jej szu­kać – jeśli trze­ba, prze­wró­cę całe mia­sto do góry no­ga­mi. Jeśli nie od­zy­skam ho­no­ru, nic mi nie po­zo­sta­nie. Nie od­bie­rze mi tego. Nie po­zwo­lę jej”.
Reid jest łowcą czarownic, który działa na usługach kościoła. Uważa, że muszę one zginąć i tym się tak naprawdę kieruje. Nigdy, by nie przypuszczał, że będzie musiał ożenić z jedną z nich...
W porównaniu z Lou według mnie grał bardziej drugie skrzypce i zsuwał się na drugi plan. Diggory swoją zupełnie mnie niczym mnie nie zainteresował. Po prostu on jest w tej historii, żeby był, w afekcie jego osoba w zasadzie w większości nie powaliła mnie, a wierzcie, mega chciałam, dostać aroganckiego, przystojnego łowcę, który poluje, na wiedźmy mając to coś.
                         Wiedźmy, czary, polowania na czarownice, aranżowane małżeństwo, enemies to lovers, fantasy, czarownica, łowca czarownic. Brzmi na świetną lekturę, ale nie jest tak. Dlaczego? Wątki w tej książce, które uwielbiam, sprawiły, że bardzo chciałam ją przeczytać, a zamiast dobrej zabawy dostałam lipną historię. Naprawdę myślałam, że coś z tego będzie, jednak nie. Im dalej zagłębiałam się w tę lekturę, to szczerze mówiąc, miałam wrażenie, że żaden wątek nie został świetnie poprowadzony. Nie zaprzecza, że książka jest rozpisana, ale szczerze mówiąc, zabrakło mi tu akcji i plot twistów. Nie odczuwałam prawie żadnych emocji, jedynie momentami, może coś czułam, ale nie było ich prawie w ogóle...
„– Uwa­żaj na to, co mó­wisz. – Za­ci­snął szczę­ki, wy­dy­ma­jąc noz­drza. – Je­steś moją żoną…

– Tak, już o tym wspo­mi­na­łeś. Twoją żoną. Nie twoim nie­wol­ni­kiem ani twoją wła­sno­ścią. Pod­pi­sa­łam ten głupi do­ku­ment, żeby unik­nąć wię­zie­nia…

– Nie mo­że­my ci ufać! – prze­krzy­czał mnie. – Je­steś kry­mi­na­list­ką. Je­steś im­pul­syw­na. Broń Boże, żebyś otwo­rzy­ła usta poza tym po­ko­jem…

– Cho­le­ra! Ja pier­do­lę! Kur…

– Prze­stań! – Na jego szyję wy­stą­pi­ły czer­wo­ne plamy, od­dy­chał cięż­ko, cho­ciaż sta­rał się opa­no­wać. – Boże, ko­bie­to! Jak mo­żesz tak mówić? Wsty­du nie masz?

– Nie zo­sta­nę tutaj – wy­sy­cza­łam.

– Zro­bisz, jak ci każę – za­koń­czył dys­ku­sję”.
Gołąb & Wąż to młodzieżówka fantasy, na której się przejechałam. Ostatnio częściej się zawodzę. Nie wiem, czy sięgnę po kolejne części z tej serii. 

Komentarze

Popularne posty