Tokio Ever After- Emiko Jean 

Autor: Emiko Jean
Tytuł oryginału: Tokyo Ever After
Tytuł: Tokyo Ever After
Cykl: Tokio Ever After (tom 1)
Wydawnictwo: Young
Data wydania: 2023.10.11
Liczba stron: 380
Ocena: 8/10













                              Opis:

A gdyby okazało się, że jesteś prawdziwą księżniczką?

Izumi Tanaka, młoda dziewczyna o japońskich korzeniach, od zawsze czuła, że odstaje od swoich rówieśników i nie pasuje do małego amerykańskiego miasteczka w Kalifornii. Wychowana przez samotną matkę, z którą zawsze tworzyła zgraną drużynę, nie spodziewa się, że jej ojciec to książę Japonii i następca tronu. Co oznacza, że wygadana i ironiczna Izzy jest… księżniczką.

Wkrótce Izumi wyrusza do Japonii, aby poznać ojca i odkryć tajemnice swojego dziedzictwa. Bycie księżniczką to jednak nie tylko suknie balowe i tiary, ale także tysiące lat tradycji i zwyczajów, których musi się szybko nauczyć. Poznanie ojca, który od zawsze był dla niej tajemnicą, i odkrycie kraju, o którego odwiedzeniu zawsze marzyła, wywróci jej życie do góry nogami.

Izzy wkrótce zostaje uwięziona między dwoma światami i dwiema wersjami siebie – w domu nigdy nie była wystarczająco „amerykańska”, a w Japonii musi udowodnić, że jest dość „japońska”. 

Czy Izzy poradzi sobie z ciężarem korony i odnajdzie swoje szczęście? Poznaj emocjonującą historię o tożsamości, miłości i odkrywaniu swojego miejsca na świecie, w której zakochały się czytelniczki!














    Lubicie młodzieżówki z dworem królewskim?
Nastoletnia Izumi mieszka ze swoją matką w małym miasteczku w Kalifornii. Dziewczyna była wychowana przez swoją matkę. Natomiast temat jej ojca był "zakazany". Pewnego odkrywa ze swoimi przyjaciółkami, że jej ojciec jej następcą cesarskiego tronu Ja­po­nii. Bycie księżniczką to marzenie każdej dziew­czy­nki. Ponadto leci do Japonii, żeby poznać swojego ojca, własną rodzinę, kraj i kulturę, który pragnęła odwiedzić.
 Ale rzeczywistość może okazać się zupełnie inna....
           "– Jaki byś wy­brał dla mnie? – spy­ta­łam, spo­glą­da­jąc na ojca sze­ro­ko otwar­ty­mi ocza­mi.

Z ca­łe­go serca pra­gnę­łam, by udało nam się zbu­do­wać coś au­ten­tycz­ne­go. Chcia­łam in­ne­go życia dla sie­bie. Lep­sze­go. Bar­dziej kom­plet­ne­go. Epic­kie­go jak to, które staje się udzia­łem su­per­bo­ha­te­rów.

– Wy­bra­łem dla cie­bie fio­le­to­we­go irysa."
Bardzo polubiłam Izzy i byłam w sta­nie ją zrozumieć i postawić się w jej sytuacji. Była wychowana przez samotną matkę, więc nie dziwię się, że chciała poznać własnego ojca, którego tak naprawdę nigdy nie miała. Oprócz relacji głównej bohaterki i jej ojca podobało mi się również przestawienia rodziny cesarskiej i najlepszej przyjaciółki Izumi, Noory. Teraz przejdę do tego, co mi się nie podobało, mianowicie wątek romantyczny. Został on kompletnie płytko rozpisany, nie wywołał we mnie żadnych odczuć. Jeśli chodzi innych bohaterów pobocznych to autorka, mogła bardziej ich wykreować, ale nie było katastrofy.
                               Tokio Ever After przypadło mi do gustu i mam nadzieję, że spodoba się również wam. Czekam na drugą część.

Komentarze

Popularne posty