W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI. O DOROSŁOŚCI Z ADHD  - ANGELINA BOERGER Recenzja

Autor: ANGELINA BOERGER
Tytuł oryginału: Kirmes im Kopf 
Tytuł: W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI. O DOROSŁOŚCI Z ADHD
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 2024.02.15
Ilość stron: 304
Ocena: 4/10










                            Opis:

Często się zastanawiałam, co kryje się za moim roztargnieniem i nieumiejętnością radzenia sobie ze stresem. Miałam mnóstwo pomysłów, ale nie potrafiłam się skupić. Jeździłam autobusem na niewłaściwy koniec miasta. Śmiałam się, a później płakałam bez powodu. Zapominałam o tym, co jeszcze przed chwilą chciałam zrobić. Ciągle byłam wyczerpana, a moje myśli pędziły niczym rollercoaster. Znajomych przestało dziwić, że się spóźniam i mylę terminy spotkań. Niektórzy z nich powtarzali, że wszędzie mnie pełno i trudno za mną nadążyć. Dopiero po wielu badaniach usłyszałam diagnozę: ADHD. Poczułam ulgę, że karuzela w mojej głowie w końcu zyskała nazwę.


Poznaj Angelinę Boerger, dziennikarkę, która ma ADHD i
próbuje wyjaśnić innym, co dzieje się w jej głowie. Na Instagramie i w książce
pisze o tym, jak wygląda życie z ADHD i dlaczego dziewczęta i kobiety
często są diagnozowane nieprawidłowo lub bardzo późno.













                  Angelina w swojej książce mówi o dorosłości z ADHD. Jak wygląda życie z tym zaburzeniem? Autorka zaznacza również, że kobiety i dziewczyny są bardzo późno i nieprawidłowo diagnozowane. Najpierw zacznę krótko od tego, co to jest. ADHD jest to zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi...
                           ,,Najważniejsze jest, by mieć świadomość, że tylko człowiek z ADHD wie, co może mu pomóc, i tylko on jest w stanie wdrożyć te środki zaradcze w swoim życiu.''
Od razu zaznaczam, że jest to pierwsza książka przeczytana o takiej tematyce. Autorka szczerze opowiada o swoim życiu przed i po diagnozie ADHD, co jest też prywatne. Jest to interesująca i wartościowa lektura. Cieszę się, że powstają takiego typu książki, bo wciąż brakuje nam wszystkim wiedzy i zrozumienia problemów, z jakimi borykają się niejedni wokół nas.
                               ,,W Głowie Się Nie Mieści. O Dorosłości z ADHD''. Myślę, że jak najbardziej warto ją przeczytać. Liczę, że będzie miała swoje wielkie grono czytelników.



Dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Otwartemu. 

Komentarze

Popularne posty